مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

دوره‌های زبان فرانسه به شما این امکان را می‌دهند که تنها با داشتن یک سطح مقدماتی آشنایی اولیه با زبان فرانسه و با ارائه یک تمکن مالی متوسط به سفارت فرانسه بتوانید ویزای بلندمدت تحصیلی این کشور را دریافت کرده و پس از پایان دوره و اخذ مدرک زبان در این کشور مستقیما به صورت رایگان وارد دانشگاه‌ شوید.علاوه بر ادامه تحصیل در فرانسه، اخذ مدرک زبان در خاک فرانسه به شما اجازه خواهد داد به کشورهای فرانسه‌زبان دیگر مثل سوییس، بلژیک و کبک کانادا مهاجرت تحصیلی داشته باشید وهمچنین موفق به دریافت ویزای شنگن شوید بی‌آنکه درگیر موانع دست‌وپاگیر کنسولگری در ایران و یا کشورهای همسایه شوید.

دوره های زبان فرانسه برای چه هدف هایی مناسب است؟

ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اروپا با هزینه مناسب

 

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست. اما شما می‌توانید پس از اخذ مدرک زبان در فرانسه و بدون مراجعت به ایران در دانشگاه‌های دولتی فرانسه و سایر کشورهای حوزه شنگن به تحصیل بپردازید و در همان کشورها ویزای خود را تبدیل کنید.

مهاجرت به اروپا با هزینه کم

هزینه دوره‌های زبان فرانسه در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های دولتی (نه خصوصی) این کشور نسبتاً پایین است.

مهاجرت به اروپا در فرصت کوتاه

در این روش برای کالج های دولتی معمولاً ۲ نوبت در سال و برای کالج های خصوصی هر ماه، پذیرش دوره زبان به دانشجوها داده می‌شود و زمان نوبت دهی سفارت نیز زیر ۳ ماه است.

مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

مهاجرت از فرانسه به کانادا برای افرادی که مدرک زبان B2 فرانسه را در خاک این کشور اخذ می‌کنند بسیار ساده است.

اگر تنها به دنبال یادگیری زبان فرانسوی هستید و قصد ادامه تحصیل، کار و یا زندگی در اروپا یا کانادا را ندارید، بهتر است زبان فرانسوی را در آموزشگاه‌های خصوصی ایران شروع کنید و در مقاطع بالاتر و به منظور تکمیل سطح زبان خود به فرانسه بروید.

شرایط کار دانشجویی حین تحصیل زبان فرانسه

برای شروع لازم است بدانید که کشور فرانسه از بزرگترین اقتصادهای اروپا و جهان است و در صنایع مختلفی صاحب برترین برندها  می باشد. نرخ بیکاری در فرانسه بسیار عالیست و قوانین کار در فرانسه نیز به طور کلی مشابه قوانین کاری اتحادیه اروپاست. اما در این بین یک نکته مهم وجود دارد که دانستن آن برای هر کسی  که متقاضی تحصیل در فرانسه می باشد ضروری است.  آن نکته مهم این است که فرانسه ویزای جستجوی کار ندارد و این یکی از تفاوت های اصلی این کشور با سایر کشورهای اتحادیه اروپا می باشد.به همین دلیل هر کسی که خواهان کار کردن و دریافت ویزای کار در کشور فرانسه باشد باید ابتدا یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای رسمی فرانسوی را دریافت کند.  این کارفرما باید دارای اقامت دائم در فرانسه باشد. البته این پیشنهاد نیز دارای شرایط خاص خودش است. برای مثال کار مورد نظر باید به طور جداگانه و به مدت ۳ ماه تحت قالب یک آگهی در فرانسه و اتحادیه اروپا منتشر شود و چنان که هیچ نیروی بومی و اروپایی برای انجامش پیدا نشد، آنگاه نیروی خارجی می تواند با تایید وزارت کار این کشور ویزای کار در فرانسه را دریافت کند. این نکته را نیز باید در نظر داشت که برای کار در فرانسه باید حداقل مدرک ب۲  مربوط به زبان فرانسوی را دریافت کرد.از نظر ساعت کاری نیز لازم است بدانید که دانشجویان لیسانس در فرانسه تا ۱۰ ساعت، فوق لیسانس تا ۲۰ ساعت و دکترا نیز تا بالای ۳۰ ساعت در هفته اجازه انجام کار به صورت پاره وقت و دانشجویی را دارند. در مورد تحصیل در دوره زبان فرانسه نیز باید گفت که این دوره اجازه کار کردن را به شخص متقاضی نمی دهد، چرا که هدف اصلی و انگیزه اصلی برای طراحی آن تشویق برای تحصیل در مقاطع بالاتر است، اما شما در این یک سال فرصت دارید تا شانس خود را برای پیدا کردن کار امتحان کنید که در اکثر مواقع نیز جواب مثبت خواهید گرفت.

 

دورۀ زبان فرانسه را در چه شهرهایی فرا خواهید گرفت؟

اگر می خواهید از طریق دوره های زبان در  فرانسه تحصیل کنید؛ مجموع 19 کالج مختلف دولتی در 12 شهر مختلف میزبان شما خواهند بود. این شهرها عبارتند از:

پاریس، رِن، لیون، نیس، مارسی، بوردو، مونت پلیه، نانتِس، نانسی، استراسبورگ، لیل و لاراچِل.

 

 

شرایط ضروری برای شرکت در دوره‌های زبان

شرایط مطلوب برای دریافت ویزای تحصیلی دوره زبان دور از دسترس و دشوار نیست.به همان میزان که رزومه علمی و سوابق کاری درخشان‌تری ارائه دهید، ضریب شانس شما بالاتر خواهد رفت و می‌توانید در یک بازه‌ی زمانی چندماهه وارد خاک فرانسه شوید و از اقامت خود در این کشور لذت ببرید. به طور خلاصه، دو عامل در افزایش شانس ویزای شما بسیار مهم هستند:

  1. آشنایی مقدماتی با زبان فرانسه (سطح A2) جهت انجام مصاحبه سفارت. (آن دسته از متقاضیانی که تا به حال زبان فرانسه را نیاموخته‌اند نگران نباشند. موسسه ما برای رساندن شما به سطح موردنیاز مصاحبه برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد.)
  2. انگیزه نامه ومشخص کردن هدف از تحصیل و اقامت فرانسه و ارایه آن به سفارت

بنابراین مخاطب اصلی دوره‌های زبان فرانسه دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان جوانی می‌باشند که در وهله نخست به دنبال ادامه تحصیل در کشور فرانسه هستند و سپس به اقامت شغلی و یا اقامت دائم در این کشور یا کشورهای فرانسه‌زبان دیگر فکر می‌کنند.

برخلاف دیگر کشورهای اروپایی که با اخذ پذیرش دوره زبان، تنها یک ویزای بلند مدت دریافت می‌کنید و به شما ویزای دانشجویی تعلق نمی‌گیرد، در این کشور برای تحصیل دوره زبان به شما ویزای دانشجویی فرانسه را اعطا می‌کنند. این بدان معناست که شما حق و حقوق دانشجویی را خواهید داشت

مزایای ویزای دانشجویی فرانسه:

  • حق ۲۰ ساعت کار در هفته (که با درآمد آن و کمک دولت به راحتی ازعهده مخارج مسکن و زندگی برمی آیید )
  • برخورداری از بیمه دانشجویی
  • پرداخت 30درصد از هزینه اسکان شما توسط دولت فرانسه 
  • حق استفاده از حمل و نقل عمومی فرانسه
  • امکان تمدید ویزا در اروپا بدون نیاز به مراجعت به سفارت ایران
  • اجازه ی باز کردن حساب بانکی در اروپا
  • امکان مهاجرت به کبک
  • عدم احتیاج به تمکن مالی و گردش مالی
ورود به دانشگاه‌های فرانسه بعد از دوره‌ی زبان

ورود به دانشگاه‌های دولتی و برخورداری از امکان تحصیل رایگان در فرانسه مستلزم دو پیش‌نیاز اصلی است:

  • مدرک رسمی زبان فرانسه (معمولا سطح B2) که در پایان دوره زبان اخذ می‌کنید.

دانشگاه‌های فرانسه غالبا برای پذیرش دانشجویان در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا شرط سنی خاصی ندارند و در این رابطه جای نگرانی نیست، با این حال هنجار سنی ورود به دانشگاه در فرآیند اخذ ویزا بسیار مهم است.

مدارک لازم مهاجرت تحصیلی به فرانسه

افراد برای تحصیل در فرانسه، نیازمند دو گواهی اصلی می‌باشند: پذیرش تحصیلی، ویزای تحصیلی. شما باید پیش از اقدام برای دریافت ویزا، پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنید. برای دریافت پذیرش تحصیلی، شما موظف هستید تا مدارک لازم را برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمائید. پس از ارسال مدارک و گواهی لازم و در صورت تایید درخواست شما، نامه‌ای تحت عنوان پذیرش تحصیلی برای شما ارسال می‌شود. مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی شامل موارد زیر هستند:

1.گذرنامه یا کارت شناسایی (دارای اعتبار برای مدت اقامت شما)
2.عکس‌های 4*3 مناسب برای شناسنامه/گذرنامه
3.کپی مدارک تحصیلی و ترجمه فرانسوی آن‌ها
4.هزینه ثبت‌نام دانشگاه
5.ثبت‌نام تامین اجتماعی (رایگان)
6.گواهی مسئولیت مدنی
7.رزومه تحصیلی (فقط در برخی موارد و فقط برای مقاطع تحصیلات تکمیلی)
8.انگیزه ‌نامه تحصیلی
9.گواهی زبان فرانسه و/یا انگلیسی (بسته به زبان تحصیل انتخابی مقطع)
10.کپی سوابق تحصیلی
11.کپی مدارک تحصیلی (در صورت موجود نبودن، گواهی فارغ التحصیلی)
12.گواهی تمکن مالی (حداقل 800 یورو در ماه)
13.فی(هزینه بررسی مدارک توسط دانشگاه)

برای مشاهده رشته های تحصیلی مناسب برای شما , به مقاله بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه مراجعه کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

مهاجرت تحصیلی به فرانسه مهاجرت تحصیلی به فرانسه
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر
فرم درخواست مشاوره
نظرات (0)
دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مطالب مرتبط

بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه

اگر شما مشتاق تحصیل در فرانسه هستید، یکی از معضلاتی که با آن روبرو خواهید شد این است که از بین بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه باید  یکی را انتخاب کنید. برخی از دوره های محبوب در فرانسه برای دانشجویان بین المللی عبارتند از دوره های بازرگانی، آشپزی، تاریخ، علوم داده و غیره.

ژست های فرانسوی

یکی از مهمترین مسایلی که به هنگام یادگیری یک زبان خارجی باید به آن توجه کرد، شناخت زبان و حرکات بدن مربوط به آن زبان، فرهنگ و کشور است.  زبان بدن یا تن گفت به مجموعه‌ی رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی اطلاق می‌شود که در آن فرد بدون صحبت کردن قادر به انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران است و البته که هر ملت زبان بدن مخصوص خودش را دارد که عدم شناخت آنها ممکن است دچار سوبرداشت شود

تبریک گفتن کریسمس و نویل به زبان فرانسوی

دپارتمان فرانسه موسسه راز , به مناسبت کریسمس ۲۰۲۳ برای شما چندین جمله و تبریک و نقل قول فرانسوی آماده کرده است . در این ویدیو می آموزیم که چطور به زبان فرانسه به عزیزان خود سال نو را تبریک بگویید. کریسمس ۲۰۲۳ مبارک

مشاوره رایگان